Witam,
Jestem nową osobą na forum. Moja obecność tutaj ma na celu nawiązanie kontaktu, zasięgnięciu rad odnośnie... No właśnie - o tym czym się aktualnie zjamuję - troszkę niżej

Jestem studentem 3 roku informatyki na Politechnice Wrocławskiej. Należe do jednego z kół naukowych - CJANT - jest to koło sztucznej inteligencji. Jakiś czas temu nawiązaliśmy kontakt z grupą studentów z uniwersyteckiego koła lingwistów. Na spotkaniu studenci opowiadali nam o Polskim Języku Migowym, a tematem współpracy jest stworzenie
automatycznego tłumacza języka migowego (mowa o PJM bo jak wyraźnie było zaznaczone SJM nikogo za bardzo nie interesuje).
Prace zostały rozpoczęte. Aktualnie jesteśmy na etapie gromadzenia wszelkich informacji, kreowaniu wstępnych celów oraz kierunków działania. Jednak juz na tym etapie pojawia się szereg pytań i wątpliwości odnośnie PJM. Niestety po zapoznaniu się z charakterem (niezwykłym!) tego języka musieliśmy troszkę ostudzić nasze zapały - interepretacja tak rozbudowanego języka w czasie rzeczywistym na podstawie strumieni video nie jest łatwym zadaniem...
Wstępnym założeniem jest stworzenie systemu, który ułatwiłby translacje PJM dla określonego zasobu gestów. Domyślnie ma to być coś na kształt systemu - translatora umieszczonego n.p. w urzędzie. System taki, z racji swego umiejscowienia, nie musi rozpoznawać kompletu słów. (Prosze pamiętać, że jest to jedynie przykład i ewentualnie poprawic jesli to błędne założenie!).
I tu pojawia się moja prośba

Czy moglibyście wypowiedzieć się jak wy jesteście ustosunkowanie do takiego projektu. Na co,waszym zdaniem, powinniśmy zwrócić uwagę. Jeśli znacie podobne systemy lub oprogramowanie - proszę - podzielcie się tą wiedzą z nami - nie warto wyważać już otwartych drzwi